Łodzie motorowe

Łódź motorowa STYNKA II

Długość kadłuba: 12,17 m
Szerokość: 3,98 m
Zanurzenie: 1,1 m
Silnik: Silnik wysokoprężny typ SW 400 M2/3 o mocy 70,0 kW, agregat VETUS 5
Wyposażenie #1: Winda trałowa + brama rufowa
Wyposażenie #2: Radiotelefon UKF, radiotelefon typu SAILOR 6215, Echosonda i GPS FURUNO, radar SIMRAD
Port macierzysty: Świnoujście

Wyposażenie badawcze

  • Zestaw trałowy włoczka narybkowego dennego z wkładką o boku oczka =6 mm, powierzchnia wlotu na połączeniu skweru i skrzydeł (rzednik nadbory) =9,80 m², powierzchnia wlotu gardzieli = 7,54 m². Szybkość trałowania 2,5–2,8 węzłow. Służy do połowów badawczych narybku zarówno w wodach Zalewu Szczecińskiego jak i Zatoki Pomorskiej. Z pokładu STYNKI II można także wystawiać badawcze sieci stawne np. typu NORDIC.
  • Zestawy urządzeń do poboru prób wody (czerpacze Ruttnera, Patalasa) i osadów dennych (czerpacze dna Ekmana, van Veen’a, typu HAPS, czerpacze rurowe).
  • Zestawy do poboru prób planktonu (Bongo o średnicy 61 cm, Baby–Bongo), pompy do połowu zooplanktonu, sieć neustonowa do oznaczeń mikroplastików.
  • Sprzęt do pomiarów podstawowych wskaźników toni wodnej (sondy STD, pHmetry).

Łódź motorowa ŁM MIR 2

Długość kadłuba: 9,10 m
Szerokość: 2,90 m
Zanurzenie: 0,95 m
Silnik: Silnik spalinowy PZM Puck, SW 400 o mocy 70,0 kW
Wyposażenie: Radiotelefon VHF SAILOR, GPS, komputer nawigacyjny SEIWA, radar FURUNO, echosonda COWRANCE
Port macierzysty: Tolkmicko
Przeznaczenie: Łódź stosowana jest do badań młodych i dorosłych ryb przy użyciu pasywnych narzędzi połowowych, w dniach, w których siła wiatru jest mniejsza niż 6°B.

Wyposażenie badawcze

Na pokładzie MIR-2 na stałe zainstalowane są echosonda i pompa nurnikowa.

Zależnie od realizowanego programu, pływając MIR-em 2 korzysta się z niżej wymienionej aparatury:

  • Zestawy urządzeń do poboru prób wody (czerpacze Ruttnera, Patalasa) i pomiarów podstawowych wskaźników toni wodnej (sondy STD, pH-metry).
  • Aparaty do poboru osadów dennych i zoobentosu (czerpacze dna: Ekmana, HAPS, czerpacze rurowe, dragi, zestaw do stratyfikowania rdzeni osadów dennych).
  • Zestaw do eksperymentalnych badań bentosu.
  • Aparatura do badań makrofitów (kotwiczka do roślin, czerpacz Bernatowicza).
  • Aparaty do poboru fauny naroślinnej.
  • Zestawy do poboru prób ichtioplanktonowych (siatka neustonowa) i zooplanktonowych (pompa nurnikowa) oraz nektobentosowych (siatka na ramie).
  • Sieci typu „Nordic” do połowu ryb.

Łódź motorowa MIR-3 (materiał aluminium)

Długość kadłuba: 5,00 m
Szerokość: 1,90 m
Zanurzenie: 0,15 m
Silnik: Silnik spalinowy przyczepny HONDA o mocy 12 kW
Wyposażenie: Radiotelefon
Port macierzysty: Gdynia

Łódź motorowa MIR-4 (materiał laminat)

Długość kadłuba: 7,25 m
Szerokość: 1,80 m
Zanurzenie: 0,32 m
Silnik: Silnik spalinowy przyczepny Yamaha o mocy 29,4 kW
Wyposażenie: Radiotelefon ICOM IC-M73 EURO
Port macierzysty: Frombork
Przeznaczenie: Łódź motorowa MIR-4 wykorzystywana jest m.in. do połowów badawczych, połowów rybackich, zarybień, a także do monitoringu ptactwa wodnego w rejonie Zalewu Wiślanego oraz Zatoki Puckiej.

Kontakt

tel. +48 58-73-56-332
lodzie.motorowe@mir.gdynia.pl