Michał Siedlecki II

This is a parallax text block. Click the edit button to change this text.

Charakterystyka statku

Kuter typu B-25s, zbudowany przez Gdyńską Stocznię Remontową w Gdyni w 1956 r. (numer budowy 167, wodowanie 11.09.1956 r.). Miał kompozycyjną konstrukcję kadłuba – wręgi stalowe, poszycie burt drewniane. W połowie grudnia 1956 r. statek przeszedł próby morskie i został przekazany MIR zastępując starszą jednostkę „Michał Siedlecki”. Nowy kuter poddano adaptacji, cześć ładowni przystosowano na pomieszczenia dla ekipy naukowej. Wejście do tych pomieszczeń prowadziło bezpośrednio z lewej strony pokładu, przed windą trałową. Statek prowadził badania naukowe zarówno na Bałtyku, jak i na Morzu Północnym (w okresie letnim). W 1968 r. wycofany z eksploatacji i sprzedany. Funkcjonował jako kuter WŁA 180 we władysławowskim Szkunerze. Od 1993 r. przebudowany i funkcjonuje jako jacht żaglowy s/y „Wodnik S”.

Nazwa:Michał Siedlecki II
Rok budowy:1956
Bandera:polska
Armator:MIR
Symbol/znak:GDY 145
Długość całkowita:24,1 m
Szerokość:6,4 m
Wysokość boczna:3,4 m
Zanurzenie:2,4 m
Pojemność brutto:82 RT
Pojemność netto:21 RT
Silnik główny:225 KM, 3-cyl. firmy Völund
Prędkość:do ok. 10 węzłów
Port macierzysty:Gdynia
Załoga / Ekipa naukowa9 osób/ 4-5 miejsc dla ekipy
Autonomiczność pływania:12 dni
Ożaglowanie pomocnicze:kecz 45 m2

Kalendarium

  1. Wodowanie – 11.09.1956 r.
  2. Przekazanie MIR do eksploatacji – grudzień 1956 r.
  3. 1968 r. – statek wycofany z eksploatacji i sprzedany.

Kapitanowie

  1. Jan Wolanowski
  2. Hubert Konkol
  3. Władysław Kilanowski
  4. Józef Podgórniak
  5. Jan Chołyst
  6. Edward Gajdowski

Michał Siedlecki II

michalsiedleckiii