This is a parallax text block. Click the edit button to change this text.
Charakterystyka statku
Kuter typu B-25s, zbudowany przez Gdyńską Stocznię Remontową w Gdyni w 1956 r. (numer budowy 167, wodowanie 11.09.1956 r.). Miał kompozycyjną konstrukcję kadłuba – wręgi stalowe, poszycie burt drewniane. W połowie grudnia 1956 r. statek przeszedł próby morskie i został przekazany MIR zastępując starszą jednostkę „Michał Siedlecki”. Nowy kuter poddano adaptacji, cześć ładowni przystosowano na pomieszczenia dla ekipy naukowej. Wejście do tych pomieszczeń prowadziło bezpośrednio z lewej strony pokładu, przed windą trałową. Statek prowadził badania naukowe zarówno na Bałtyku, jak i na Morzu Północnym (w okresie letnim). W 1968 r. wycofany z eksploatacji i sprzedany. Funkcjonował jako kuter WŁA 180 we władysławowskim Szkunerze. Od 1993 r. przebudowany i funkcjonuje jako jacht żaglowy s/y „Wodnik S”.
Nazwa: | Michał Siedlecki II |
---|---|
Rok budowy: | 1956 |
Bandera: | polska |
Armator: | MIR |
Symbol/znak: | GDY 145 |
Długość całkowita: | 24,1 m |
Szerokość: | 6,4 m |
Wysokość boczna: | 3,4 m |
Zanurzenie: | 2,4 m |
Pojemność brutto: | 82 RT |
Pojemność netto: | 21 RT |
Silnik główny: | 225 KM, 3-cyl. firmy Völund |
Prędkość: | do ok. 10 węzłów |
Port macierzysty: | Gdynia |
Załoga / Ekipa naukowa | 9 osób/ 4-5 miejsc dla ekipy |
Autonomiczność pływania: | 12 dni |
Ożaglowanie pomocnicze: | kecz 45 m2 |
Kapitanowie
- Jan Wolanowski
- Hubert Konkol
- Władysław Kilanowski
- Józef Podgórniak
- Jan Chołyst
- Edward Gajdowski
Michał Siedlecki II