13. Międzynarodowe Targi Przetwórstwa i Produktów Rybnych – POLFISH

13. Międzynarodowe Targi Przetwórstwa i Produktów Rybnych – POLFISH

13. Międzynarodowe Targi Przetwórstwa i Produktów Rybnych – POLFISH przeszły do historii. Uczestniczyło w nich ponad 200 wystawców z siedmiu krajów, prezentujących cała gamę swoich wyrobów z ryb i innych darów morza, a także opakowania, maszyny, urządzenia i inne niezbędne wyposażenie dla sprawnego funkcjonowania sektora.

Interesującym jest, że na targach pojawiły się stoiska polskich Organizacji Producentów, co jest sygnałem, że powoli zaczynają one pełnić funkcję, do jakich zostały powołane.

Stoisko miała Organizacja Producentów Rybnych Bałtyk Sp. z o.o reklamująca „Ryby prosto z kutra”, a Krajowa Izba Producentów Ryb i Organizacja Rybaków Łodziowych – Producentów Rybnych Sp. z o.o. z Kołobrzegu na wspólnym stoisku prezentowały ofertę ryb świeżych i mrożonych ryb bałtyckich, przy okazji częstując odwiedzających znakomitą zupą rybną, która wzmacniała ciekawe dyskusje o polskim rybołówstwie.

Tradycyjnie swoje stoisko miał Pan Karp, reklamujący w bardzo atrakcyjny sposób, tę „świąteczną” rybę, która wcale nie musi być tylko potrawą wigilijną, a powinna stać się atrakcją polskiej tradycyjnej kuchni przez cały rok. Mogą w tym pomóc urządzenia i technologie opracowane w Morskim Instytucie Rybackim – PIB przez zespół kierowany przez prof. A. Dowgiałłę. Pozwalają one na nacięcie filetów w taki sposób, aby występujące w nim ości nie były wyczuwalne i nie stanowiły zagrożenia zadławieniem się. Z kolei opracowana technologia pozwala na „sklejenie” naciętych filetów, które stanowią jedną całość. Próbki takich filetów zarówno z karpia, leszcza, czy płoci, smażonych lub wędzonych roznoszonych przez piękne hostessy, spotykały się z zainteresowaniem i uznaniem konsumentów. Czas więc, aby te urządzenia i opracowana technologia doczekały się szerszego wdrożenia.

Jak zwykle Targom towarzyszyły interesujące konferencje. Pierwsza z nich przygotowana została przez Marine Stewardship Council – Polska i dotyczyła zmian w systemie standaryzacji rybołówstwa, a także łańcucha dostaw. Druga, zorganizowana przez Magazyn Przemysłu Rybnego, to „Innowacyjne opakowania dla przemysłu rybnego”.

no images were found