Prezentacja wyników projektu IMPRESS na konferencji WEFTA 2024 w Turcji

Prezentacja wyników projektu IMPRESS na konferencji WEFTA 2024 w Turcji

Podczas tegorocznej konferencji West European Fish Technologist Association odbywającej się w dniach 14-18.10.2024 w Çeşme w Turcji przez EGE Üniversitesi, dr inż. Olga Szulecka z Morskiego Instytutu Rybackiego – Państwowego Instytutu Badawczego w sesji Seafood Consumption and Consumers, przedstawiła prezentację pt.: Fish Products Features as a Consumer Purchase Drivers omawiającą wyniki WP1 projektu IMPRESS – Innovative approaches for marine and freshwater based ingredients to develop sustainable foods and value chains.

Obok niezbędnych czynników zakupowych takich jak dostępność, akceptowalna cena i walory organoleptyczne produktów rybnych konsumenci dokonują swoich wyborów także uwzględniając dodatkowe czynniki. Głównymi z nich są korzyści zdrowotne ze spożywania produktu, jego wielkości oraz wygoda jego przygotowania i użycia. Zaś znacznie mniejszą uwagę konsumenci przywiązują do środowiskowych aspektów produktów rybnych czy też marki produktów. Dodatkowe czynniki zakupowe są jednak mniej ważne dla młodszego pokolenia, niż dla starszych konsumentów.

Tekst: O.Szulecka

Zdjęcia: M.Szymczak

Skip to content